World Wrestling Entertainment Inc. or WWE is primarily engaged in the production and distribution of unique and creative content via myriad channels, including the premium over-the-top network monetized through license arrangements or through direct-to-consumer subscriptions, content rights agreements, premium live event programming and the sale of consumer products featuring brands. The company leverages the Internet and social media platforms to promote brands, market and distribute content and digital products. The three reportable segments are - The Media segment is engaged in the production and monetization of video content across various platforms, comprising WWE Network, pay television, digital and social media and filmed entertainment. The Live Events segment generates revenues from ticket sales along with travel packages for live events. The Consumer Products segment is engaged in the merchandising of WWE branded products that includes video games, toys and apparel.
Daten bereitgestellt von Zacks Investment Research oder berechnet von FXEmpire. Alle Zahlen sind auf die nächste Dezimalstelle gerundet.
1 Die Gesamtzahl der im Umlauf befindlichen Aktien stammt aus dem zuletzt eingereichten Quartals- oder Jahresbericht.
2 Die Marktkapitalisierung wird anhand der insgesamt im Umlauf befindlichen Aktien und des letzten Aktienkurses berechnet.
3 Das EBITDA wird nach einer Methode berechnet, die von derjenigen abweichen kann, die ein Unternehmen in seiner Berichterstattung verwendet.
4 Der Streubesitz ist ein Maß für die Anzahl der Aktien, die der Öffentlichkeit zum Handel zur Verfügung stehen. Er errechnet sich aus der Anzahl der ausgegebenen und ausstehenden Aktien abzüglich der Aktien mit Verfügungsbeschränkung, die möglicherweise nicht öffentlich gehandelt werden.