Meta Platforms is the world's largest social media platform. The company's portfolio offering evolved from a single Facebook app to multiple apps like photo and video sharing app Instagram and WhatsApp messaging app owing to acquisitions. Along with in-house developed Messenger, these apps now form Meta's family of products used by billions of people on a monthly basis. Meta uses metrics like daily active users (DAUs) and monthly active users (MAUs) to measure Facebook's user base. Marketers buy ads that can appear on multiple platforms including Meta, Instagram, Messenger and third-party applications and websites. Meta, thanks to its huge user base gained a significant market share in the advertising space wherein it faces tough competition from Google, Twitter, Amazon and Snapchat-parent Snap. Meta also faces significant competition from the likes of Apple (messaging), YouTube (advertising and video), Bytedance (social media) and Tencent (messaging and social media).
Daten bereitgestellt von Zacks Investment Research oder berechnet von FXEmpire. Alle Zahlen sind auf die nächste Dezimalstelle gerundet.
1 Die Gesamtzahl der im Umlauf befindlichen Aktien stammt aus dem zuletzt eingereichten Quartals- oder Jahresbericht.
2 Die Marktkapitalisierung wird anhand der insgesamt im Umlauf befindlichen Aktien und des letzten Aktienkurses berechnet.
3 Das EBITDA wird nach einer Methode berechnet, die von derjenigen abweichen kann, die ein Unternehmen in seiner Berichterstattung verwendet.
4 Der Streubesitz ist ein Maß für die Anzahl der Aktien, die der Öffentlichkeit zum Handel zur Verfügung stehen. Er errechnet sich aus der Anzahl der ausgegebenen und ausstehenden Aktien abzüglich der Aktien mit Verfügungsbeschränkung, die möglicherweise nicht öffentlich gehandelt werden.